Kommunens syn på orsakerna till varför en elev, trots upprepade påtryckningar från vårdnadshavare, inte fått tillräckligt med stöd och undervisning skiljer sig från anmälan till Skolinspektionen. Av anmälan framgår att eleven inte varit i skolan och att eleven har hög frånvaro, något som kommunen bekräftar.
Att föräldrarnas upprepade påstötningar om bristen på undervisning inte har tagits på allvar håller däremot inte skolan med om.
Den anser att elevens frånvaro är väldokumenterad och att samtal har hållits kontinuerligt med vårdnadshavare. Rektor har vid upprepade tillfällen varit i kontakt med elevens föräldrar och en lösning med hemundervisning har tillämpats.
Så sent som den 15 november togs beslut om ett nytt åtgärdsprogram där eleven bland annat fått en ny assistent och ska få tillgång till en ny ansvarig specialpedagog. I december ska skolan påbörja en ny pedagogisk kartläggning för att kunna bedöma elevens kunskapsnivå.