Nina Gustavsson, som uttalar sig ovan, bor med sin tvÄÄriga dotter Aprilia i en av de fyra lÀgenheterna pÄ nÀmnda adress.
En solig fredag i augusti trÀffar vi mamma, dotter och flera av deras grannar för att höra vad som bekymrar dem.
Deras uppfattning Àr att vissa trafikanter dundrar förbi deras hem i alldeles för hög hastighet.
â En gĂ„ng tvingades jag kasta mig med barnvagn ner i diket, sĂ€ger Nina Gustavsson.
â Till rĂ„ga pĂ„ allt Ă€r det dĂ„lig sikt hĂ€r, tillĂ€gger hon med visst fog.
Nina Gustavsson oroar sig stÀndigt över att Aprilia under ett obevakat ögonblick ska springa ut pÄ SkottvÄngsvÀgen och möta en bil.
â Det kan ske pĂ„ en sekund. Det blir mer och mer fart pĂ„ henne nu.
Ann Bergvall, hennes granne, berÀttar att hon mest oroas över alla timmerbilar som passerar.
â HĂ€r gĂ„r det tung trafik dagligen, men sĂ„ hĂ€r Ă„rs ser man extra mĂ„nga bilar. Det Ă€r folk som ska leta efter bĂ€r och svamp.
Ett stort problem Àr att ingen (?) riktigt vet hur fort man fÄr köra pÄ denna enskilda vÀg. NÀr undertecknad tillsammans med Ann Bergvalls sambo Björn Haldin Äker en tur pÄ SkottvÄngsvÀgen visar det sig att Ät ena hÄllet Àr det 70 km/h som gÀller, men Ät andra 30 km/h. à tminstone om vi ska tro pÄ Björns GPS.
â HĂ€r finns en 70-skylt, men Ă„t andra hĂ„llet anges ingen hastighet, poĂ€ngterar Björn Haldin medan vi Ă„ker söderut â alltsĂ„ i riktning mot SkottvĂ„ng.
â Man vet knappt sjĂ€lv vad som gĂ€ller, suckar han.
PÄ baksidan av nÀmnda skylt, som för övrigt kan vara svÄr att upptÀcka bakom all sly, finns en rektangulÀr skylt som varnar för lekande barn.
Janne Bergqvist, som bott i huset i sju Är, berÀttar hur svÄrt det kan vara att ta sig ut pÄ vÀgen med bil.
â Dels Ă€r sikten dĂ„lig, dels kör mĂ„nga alldeles för fort, sĂ€ger han.
Vid ett tillfÀlle, berÀttar Nina Gustavsson, har hon lyckas fÄ polisen att komma ut och göra en kontroll.
â Men de stannade bara i 20 minuter, sĂ€ger Nina Gustavsson som nu försöker fĂ„ ordningsmakten att Ă„terkomma.
Peter Henriksson Àr gruppchef för trafikpoliserna Eskilstuna.
â Det kan hĂ€nda att vi stannade dĂ€r i 20 minuter, av nĂ„gon anledning blev det inte mer Ă€n sĂ„. Polisen försöker vara allmĂ€nheten till lags och vi kan sĂ€kert göra om mĂ€tningen, resonerar han.
I början av SkottvĂ„ngsvĂ€gen â vid Ă kers Sweden â finns en blĂ„ skylt, pĂ„ vĂ€nster hand, som uppmanar trafikanter att hĂ„lla 30 km/h.
â Det Ă€r just en uppmaning. I grund och botten pratar vi om en 70-vĂ€g, sĂ€ger Peter Henriksson.
â NĂ€r folk ser en skylt dĂ€r man varnar för skola, hĂ€star och lekande barn brukar 99 procent av trafikanterna sakta ner.
Alf Holmgren sitter i styrelsen för BruksomrÄdets vÀgsamfÀllighet som Àr vÀghÄllare.
â Vi hjĂ€lper till om vi kan, förklarar han.
Han sÀger sig inte kÀnna till nÄgra pÄstötningar frÄn boende pÄ just SkottvÄngsvÀgen.
â Men jag kan ta upp problemet med styrelsen. Jag kan förstĂ„ om det gĂ„r för fort frĂ„n SkottvĂ„ngshĂ„llet, speciellt eftersom det Ă€r nerförsbacke.
Ăven Alf Holmgren pĂ„talar osĂ€kerheten.
â Ja vilken hastighet Ă€r det egentligen som gĂ€ller, det har vi diskuterat under flera Ă„r.
â Föreningen har inte befogenhet att sĂ€tta upp rödgula skyltar med hastighetsangivelser, dĂ€remot blĂ„ skyltar med rekommenderad hastighet kan vi installera. Det finns sĂ„na pĂ„ lager.
Min egen spaning: 70-skylten pÄ vÀg ut mot SkottvÄng kan vara svÄr att se, vems ansvar Àr det att hÄlla efter?
â Det ska vi som förening göra.