Jag kan inte sluta fundera över den här likvärdigheten som ska råda inom Eskilstuna kommun. Och då tänker jag på det här med att vi inom barnomsorgen sällan hinner med allt vi ska. Kanske har ni i stadshuset eller Värjan eller var ni nu sitter några tips, och kan berättar hur ni gör för att hinna med alla extrauppgifter? Får ni lägga bort någon av era ordinarie uppgifter? Vi kanske kan tänka lite tillsammans!
Jag tänker till exempel på dammsugningen. Nu har det köpts in en städtjänst (kommunens egen), som förhandlat bort en hel del städning, och där jag jobbar måste vi i personalen dammsuga alla mattor själva varje dag (förutom de två som de dammsuger en gång i veckan). Hur gör ni i stadshuset och Värjan? Vilka av era arbetsuppgifter lägger ni åt sidan för att dammsuga? Eller har ni valt att ta bort alla mattor, som vi måste göra om vi inte hinner dammsuga?
Och hur gör ni med soporna? Tar ni fortfarande fikapaus på eftermiddagen fastän ni behöver gå ut med soporna? Rektorer inom barnomsorgen har sagt till oss att det är en paus att samla ihop sopor och gå till soprummet med dem...
Och hur gör ni i stadshuset och Värjan när skurmaskinen ska in? Turas ni om att rulla ihop mattor då, och flytta möbler?