Svar pĂ„ insĂ€ndaren âĂr det sĂ„ svĂ„rt med service till allmĂ€nhetenâ.
Sven-Olov Carlsson skrev om sitt besök hos oss pÄ servicekontoret i Eskilstuna den 3 augusti. Jag beklagar upplevelsen av ett trÄkigt bemötande. VÄrt mÄl Àr att alla besökare kÀnner sig nöjda och att de har fÄtt hjÀlp med sina Àrenden efter ett besök hos oss.
Det Àr viktigt att ocksÄ lyfta fram att det gÄr alldeles utmÀrkt att lÀmna handlingar till oss för att skickas vidare via fysisk post till vÄra samverkansmyndigheter: Arbetsförmedlingen, FörsÀkringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
NÀr vi tar emot brev eller en handling vill vi fÄ en personlig kontakt för att sÀkerstÀlla en rÀttssÀker posthantering och att handlingen Àr rÀtt ifylld för att minska risk för komplettering i nÀsta steg. Vi vill ocksÄ minska risken att besökarens handlingar skickas till fel samverkansmyndighet.
PÄ servicekontoren hjÀlper vi ocksÄ besökarna att anvÀnda vÄra samverkansmyndigheters e-tjÀnster.