"Beklagar upplevelsen av ett trÄkigt bemötande"

InsÀndare2022-08-20 07:00
Det hĂ€r Ă€r en insĂ€ndare. Åsikterna i texten Ă€r skribentens egna.

Svar pĂ„ insĂ€ndaren Ӏr det sĂ„ svĂ„rt med service till allmĂ€nheten”.

Sven-Olov Carlsson skrev om sitt besök hos oss pĂ„ servicekontoret i Eskilstuna den 3 augusti. Jag beklagar upplevelsen av ett trĂ„kigt bemötande. VĂ„rt mĂ„l Ă€r att alla besökare kĂ€nner sig nöjda och att de har fĂ„tt hjĂ€lp med sina Ă€renden efter ett besök hos oss. 

Det Ă€r viktigt att ocksĂ„ lyfta fram att det gĂ„r alldeles utmĂ€rkt att lĂ€mna handlingar till oss för att skickas vidare via fysisk post till vĂ„ra samverkansmyndigheter: Arbetsförmedlingen, FörsĂ€kringskassan, Migrationsverket, Pensionsmyndigheten och Skatteverket. 

NÀr vi tar emot brev eller en handling vill vi fÄ en personlig kontakt för att sÀkerstÀlla en rÀttssÀker posthantering och att handlingen Àr rÀtt ifylld för att minska risk för komplettering i nÀsta steg. Vi vill ocksÄ minska risken att besökarens handlingar skickas till fel samverkansmyndighet.

PÄ servicekontoren hjÀlper vi ocksÄ besökarna att anvÀnda vÄra samverkansmyndigheters e-tjÀnster.