UppĂ„t för Volvo – men inte i Europa

Volvo Cars globala försÀljning vÀxte med 6,4 procent i november, jÀmfört med samma mÄnad ifjol.

Volvo Cars ökade försÀljningen. Arkivbild.

Volvo Cars ökade försÀljningen. Arkivbild.

Foto: Jonas Ekströmer/TT

Ekonomi, nÀringsliv & finans2020-12-02 09:35

Ökningen drevs upp av starka siffror i USA och Kina, enligt ett pressmeddelande frĂ„n företaget.

Men i Europa ser det mörkare ut. HÀr minskade Volvos försÀljning med nÀstan elva procent i november.

Totalt under Ärets elva första mÄnader har det sÄlts 17 procent fÀrre Volvobilar i Europa i Är Àn under samma period 2019.

Globalt har försÀljningen sjunkit med 7,6 procent under Äret till och med november, jÀmfört med samma tid ifjol.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!