Försäljningstapp för lyxjuveleraren

Suget efter exklusiva smycken ser ut att ha minskat under coronapandemin.

Juvelerarfirman Tiffany & Co tappade 29 procent av sin försäljning under andra kvartalet jämfört med motsvarande period förra året. Arkivbild.

Juvelerarfirman Tiffany & Co tappade 29 procent av sin försäljning under andra kvartalet jämfört med motsvarande period förra året. Arkivbild.

Foto: Tim Ireland/AP/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2020-08-27 13:35

Försäljningen hos den klassiska juvelerarfirman Tiffany & Co sjönk med 29 procent till 747 miljoner dollar, motsvarande drygt 6,5 miljarder kronor, under perioden maj till juli i år jämfört med motsvarande period i fjol.

Under hösten 2019 kom den franska lyxmärkeskoncernen LVMH överens med Tiffany & Co om ett köpa bolaget för 16,2 miljarder dollar. Affärens slutförande har dock skjutits på framtiden.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!